یک        سرکار خانم نازنین پلکله

دو         سرکار خانم آرزو فلاحی

سه       سرکار خانم سروه معروفی

چهار      سرکار خانم آرزو جعفری

پنج        سركار خانم گلبهار حسيني

شش     جناب آقاي سعدي پژدم

هفت      سركار خانم چيمن حمه بگي

هشت    سركار خانم هلاله شريفيان

نه          سركار خانم سميرا مرادي

ده          جناب آقاي رحيم قريشي

يازده       سركار خانم آمنه محمودگره

دوازده      سركار خانم فاطمه يوسفي

سيزده     سركار خانم فرزانه نمدمال

چهارده    جناب آقاي نادر نوراني

پانزده       سركار خانم فرشته ملي

شانزده    سركار خانم فرشته حمه خاني

هفده      سركار خانم نوشين اصغري

هجده     جناب آقاي محمد فروزنده

نوزده      جناب آقاي رسول ديده گاه

بيست     سركار خانم ليمو حمشي

بیست و یک  سرکار خانم سنور پورعبدالله

بيست و دو     جناب آقاي طاهر مصطفي

بیست و سه  سرکار خانم مریم احمدی راد

بیست و چهار  سرکار خانم چنور ظهرابی

بیست وپنج     سرکار خانم شادی حاجی پیروتی

بیست و شش   سرکار خانم فرزانه رحیمی

بیست و هفت   جناب آقای علی حسینی

بیست و هشت  سرکار خانم شلیر محمدی

بیست و نه      سرکار خانم منیره قهرمانی

سی              سرکار خانم اوین نبی زاده

* یک                       سركار خانم نازنين پلكله

بررسی رابطه بین رفاه اجتماعی  و مدیریت بدن

1- طرح و بيان مساله

خوب.

فقط2 نكته را عرض كنم. اول: مقداري از ارزش داوري در كلام بكاهيد. مثلاً وقتي درباره ي مديريت بدن مي نويسيد كاري به تعارض آن با آموزه هاي ديني نداريم. دوم: استفاده از لباس اندامي كه سه ويژگي چسبان، کوتاه و بدن نما را داراست شامل شاخص مديريت بدن نيست بلكه بيشتر در حوزه ي مد و مدگرايي و عرف شكني و… قرار مي گيرد. عموماً مديريت بدن شامل هرآنچه مربوط به خود بدن نه متعلقات آن است، مي شود. مثلاً جراحي هاي پلاستيكي، گونه گذاري، جراحي هاي مربوط به بيني، سينه، چربي سوزي، و… كه در نهايت منجر به نيل به سوي تيپ ايده آل جامعه ي معاصر گردد.

2- اهميت و ضرورت

خوب. بهتر بود از قلم و نوشته ي خودتان بيشتر بهره مي گرفتيد تا منابع اينترنتي. مثل این و منابع آن نويسنده ها منابع مستقيم شما نيستند. معادل لاتين اسامي را به پاورقي، سمت چپ منتقل فرماييد. دو سطر مي خواهم كه از نوشته هاي خودتان باشد!

3- اهداف

خيلي خوب. تشكر

بررسي عنوان تحقيق شما هدف كلي شماست. لزومي نيست همان را به عنوان يك هدف بازگو نماييد.

4- سوالات

خيلي خوب. تشكر

5- كيفيت كار اين جلسه ي شما= C

1- تعريف مفاهيم اساسي

خيلي خوب. تشكر

اين نكات را لازم ديدم متذكر شوم:

اول: به جاي ستاره، از شماره بندي استفاده كنيد. مثلاً

1- رفاه اجتماعی

1-1- تعريف سازمان ملل

1-2- تعريف اتحاديه بين‌المللي تامين اجتماعي

1-3- …

دوم: آوردن معادل لاتين مفاهيم اصلي اينجا بسيار مناسب است.

سوم: منابعي كه داخل متن استفاده كرديد را در پايان متن بايد به صورت كامل بنويسيد. مثلاً نوشتيد (چاوشيان، 1381) در آخر هم چيزي ذكر نكرده ايد حالا از كجا بدانيم كدام كتاب يا مقاله؟ كدام انتشاراتي؟ از كجا معلوم همچنين چيزي هست و گفته شده؟

چهار: دو نوع تعريف كلي داريم. تعريف مفهومي يا نظري كه از روي منابع موثق تخصصي اين اصطلاحات را تعريف مي كنيم و ذكر منبع مي كنيم. و در اين قسمت همين مدنظر است. تعريف عملياتي كه در آن محقق اشاره مي كند كه دراين تحقيق منظورش ازين اصطلاح چيست و با چه شاخص و معيارهايي آن را مي سنجد. اين در فصل سوم مدنظر ماست. شما براي مفاهيم مدیریت بدن و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی و تحصيلات، تعريف عملياتي ارائه داده ايد.

پنج: منظور از قرار دادن متغير سن، اين است كه بدانيم هرچه سن كمتر باشد و يا مجرد باشد به مديريت بدن بيشتر اهميت مي دهد يا خير و از طرف ديگر آيا گذر عمر و به قول خودتان افزايش بر تجارب و آگاهي ارتباطي با مديريت بدن دارد يا نه.

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

فرضيه ها

اول: مربوط به جلسه پنج و شش هستند.

دوم: بعداز تعريف مفاهيم و بررسي پيشينه و چهارچوب نظري مي آيند. حتي برخي محققان آن را در فصل سوم ذكر مي كنند. با اين وجود خيلي خوب طرح فرموديد. تشكر. پس فرضيات را به آخر فصل دوم منتقل فرماييد.

* دو                      سركار خانم آرزو فلاحي

1- تعريف مفاهيم

متوسط.

براي تعريف مفاهيم، منابع را بنويسيد.

مفاهيم اصلي تحقيق حداقل چهار مورد كه هستند شما دو مورد را نوشتيد و هويت ملي چرا مفهوم اصلي شماست؟ شايد به اين دليل كه تعريف آماده ازش داشتيد و گفتيد بگذاريد اين هم باشد!

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

مواردي را هم داخل پيپرهاتون نوشتم. لطفاً اصلاح فرماييد.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= B

*سه                       سركار خانم سروه معروفي

1- تعريف مفاهيم اساسي

خيلي خوب. تشكر

بهتر بود برخي مفاهيم اصلي ديگر مانند نوخواهي، نيست انگاري، برابري طلبي، فردگرايي را هم تعريف مي كرديد.

بيشتر مانور شما حول دو واژه ي اصلي هويت و مدرنيته بوده است. واضح است كه براي بازنويسي مطالب، زحمت كشيده ايد.

2- پيشينه

ضعيف. در پيشينه ما بررسي مي كنيم كه چه كسي/كساني پيرامون عنوان ما كي و كجا تحقيق كرده اند و مختصر بيان مي كنيم كه چه فرضياتي داشته و به چه نتايج و يافته هاي مهمي رسيده اند. دو سه مورد را داخل ايران و دو سه مورد از خارج ايران ذكر مي كنيم. لطفاً اين قسمت را اصلاح فرماييد.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

چهار                     سركار خانم آرزو جعفري

1- تعريف مفاهيم اساسي

متوسط

اول: فقط يك مفهوم اصلي داريد؟! هرچند اين يك مفهوم را خوب تعريف كرده ايد ولي بهتر بود حداقل هنجار، هنجارمندي، انواع موسيقي (لايت و …) كه مربوط به تحقيق شما هستند را تعريف مي كرديد.

دوم: ارجاع در متن هم به صورت (خانوادگي نويسنده، سال نشر: صفحه ) مي نويسند و مشخصات كامل اثر را تحت عنوان منابع در آخر متن ذكر مي كنند.

سوم: اگر بتوان معادل لاتين اسامي را هم ذكر كنيد، بهتر.

2- پيشينه

قسمت زيادي از مطلب را از این وب گرفته ايد و اشاره اي هم به منبع نكرده ايد. در پيشينه ما بررسي مي كنيم كه چه كسي/كساني پيرامون عنوان ما كي و كجا تحقيق كرده اند (شما فقط به يك كتاب از آلن مريام اشاره كرديد) و مختصر بيان مي كنيم كه چه فرضياتي داشته و به چه نتايج و يافته هاي مهمي رسيده اند. دو سه مورد را داخل ايران و دو سه مورد از خارج ايران ذكر مي كنيم. لطفاً اين قسمت را اصلاح فرماييد.

مثلاً مراجعه كنيد به اين منابع:

اول-مقاله در مگیران

دو-کودک و موسیقی

سه-تازه هاي علوم شناختي پاييز 1382- Top of Formاثر آموزش موسيقي بر تواناييهاي هوشي خردسالان، ميربها هيلدا، كاوياني حسين,پورناصح مهرانگيز دراینجا

چهار-مجله روانشناسي تابستان 1382، بررسي اثر موسيقي غير فعال و حركات خود انگيخته در مهار كردن پرخاشگري كودكان عقب مانده ذهني خفيف، سادات پور مريم,منصور محمود دراینجا

پنج-ارمغان دانش بهار و تابستان 1379، بررسي تاثير موسيقي بر شدت درد مرحله اول زايمان، در زنان نخست حامله بستري در يكي از زايشگاه هاي شهر ساري، رضايي ابهري فريده,پرهيزگار سعادت,يعقوبي طاهره در اینجا

شش- مجله روانشناسي تابستان 1385، بررسي تاثير موسيقي درمانگري فعال بر كاهش اختلالات رفتاري و عاطفي كودكان بي سرپرست و بد سرپرست، زاده محمدي علي,ملك خسروي غفار,صدرالسادات سيدجلال الدين,بيرشك بهروز در اینجا

هفت- مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي گرگان پاييز 1386، تاثير موسيقي بر ميزان اضطراب كودكان بستري، ربيعي محمدرضا,كاظمي ملك محمودي شيدا، كاظمي ملك محمودي شيما در اینجا

هشت-فصلنامه روان شناسي و علوم تربيتي زمستان 1386، تاثير موسيقي ملايم غيرکلامي ايراني بر کاهش پرخاشگري دانش آموزان پسر دوره راهنمايي، حبيبي پور مجيد,حبيبي پور حميد,حبيبي پور مريم,رجايي عليرضا در اینجا

نه- نامه علوم اجتماعي پاييز 1385، جوانان و هنجارهاي رسمي و غير رسمي موسيقي پاپ (پژوهشي در بين جوانان شهر اصفهان)، قاسمي وحيد,ميرزايي سيدآيت اله در اینجا

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= C

*پنج                        سركار خانم گلبهار حسيني

1- طرح و بيان مساله

ضعيف

لطفاً خودتان، كارتان را انجام دهيد. رونوشت به يادگيري شما در تحقيق كمكي نمي كند. عنوانتان را تغيير دهيد.

2- اهميت و ضرورت

خيلي خوب. تشكر

نوشتيد با بررسي تفاوت هاي ميان دو گروه جواناني كه به ماهواره نگاه مي كنند و گروهي كه نگاه نمي كنند. امروزه جوانان دانشجويي هستند كه به ماهواره نگاه نكنند؟ اگر هستند تعدادشان آنقدر هست كه بتوان اتكا كرد؟ چگونه آنها را پيدا مي كنيد؟

3- سوالات

ضعيف.

1- آيا بين ميزان ساعات نگاه كردن به ماهواره و باورهاي ديني دانشجويان رابطه اي هست؟

2- دانشجويان، كدام شبكه ها را به ترتيب اولويت و علاقمندي ، بيشتر نگاه مي كنند و پيگيري مي نمايند؟

2- آيا بين نوع شبكه هاي مورد علاقه و باورهاي ديني دانشجويان رابطه معني دار وجود دارد؟

3- آيا بين ميزان اعتماد به مطالب شبكه هاي ماهواره اي و باورهاي ديني دانشجويان رابطه اي هست؟

4- آيا بين طول مدت داشتن ماهواره (به سال) و باورهاي ديني دانشجويان رابطه اي هست؟

4- اهداف

ضعيف.

متناسب با سوالات فوق، اهدافتان را لطفاً بازنگري و اصلاح فرماييد

1- شناخت و بررسي رابطه ي ميان ميزان ساعات نگاه كردن به ماهواره و باورهاي ديني.

5- كيفيت كار اين جلسه ي سوم شما= C

1- تعريف مفاهيم اساسي

خيلي خوب. تشكر

2- پيشينه

متوسط.

اول: بهتر بود كه شرح مختصر كار اين تحقيقات را مي نوشتيد.

دوم: ذكر منبع هم مي كرديد.

سوم: اين ادعا براي امروز ديگر قديمي است كه «به علت فقدان مطالعات و تحقيقات ميداني …» چرا كه در خصوص تاثيرات رسانه هاي جمعي(mass media) با تاكيد بر ماهواره، به ويژه در ايران، تحقيقات بسياري انجام شده است. منبعي كه استفاده كرديد، مربوط به سال چنده؟!

3- كيفيت كار اين جلسه ي چهارم شما= B

بهتر بود مشخصات كامل منابع اين بخش را هم در آخر مي نوشتيد. ضمناً لازم است مطالبي را هم شفاهاً عرض كنم.

*شش                      جناب آقاي سعدي پژدم

1- طرح و بيان مساله

انجام نشده است.

2- اهميت و ضرورت

انجام نشده است.

3- سوالات

انجام نشده است.

4- اهداف

انجام نشده است.

5- كيفيت كار اين جلسه ي سوم شما= D

شما مطالب مفيد بسياري را ذكر كرده ايد اما نه در جاي خود!

شما مطالب مفيد بسياري را نوشته ايد اما با كپي كردن!

شما مطالب مفيد بسياري را تحويل داده ايد اما بي نظم و ترتيب!

از زحمت شما متشكرم اما كار شما شبيه دانشمند آشفته اي است كه در ميان انبوه كتاب ها و فرمول ها، صورت مساله را هم فراموش كرده و وقت و هزينه و استعدادش هدر مي رود. بهتر است به اين ترتيب، تمام مطالبتان را اصلاح فرماييد:

*اول: يك تيتر« طرح و بيان مساله» بگذاريد و در توضيح آن يك تعريف مختصر از سرمايه ي اجتماعي بدهيد. سپس بيان كنيد كه شاخص هايي مانند اعتماد، مشاركت و… دارد و به معني ……. مي باشد. بعد از توسعه اجتماعي هم يك تعريف ساده ارائه دهيد و چند شاخص هم مانند رعايت اصول شهروندي، مشاركت هاي سياسي- اجتماعي و… بنويسيد. و به اين صورت دو مفهوم را مرتبط كنيد كه مساله ي من اين است كه مي خواهم بدانم بين اين دو رابطه اي هست يا نه؟ اگر هست به چه شكل و ميزاني است و چگونه؟ در آخر هم اشاره كنيد كه اين مساله را در كجا و با چه گروهي و در چه سالي (تحديد موضوع) انجام مي دهيد.

*دوم: يك تيتر ديگر «اهميت و ضروت تحقيق» هم بزنيد. در توضيح آن هم استدلال كنيد كه چرا اين دو مفهوم مهم اند و چه نقشي دارند و چرا ضرورت دارد كه شما وقت بگذاريد و آنها را بررسي فرماييد. اهميت درك اين مفاهيم و ارتباط بين آنها در چيست؟

*سوم: يك تيتر هم بزنيد با عنوان«سوالات تحقيق» و مشخص كنيد – دقيقاً- دغدغه ي شما چيست و سراغ چي مي گرديد؟ مثلاً

- آيا بين شركت و عضويت در اتحاديه ها، انجمن ها، سازمان ها و موسسات مدني و توسعه ي اجتماعي رابطه ايي هست؟

- آيا بين اتحاد، انسجام (يكپارچگي) و توسعه ي اجتماعي رابطه ي معني دار وجود دارد؟

- آيا مي توان ادعا كرد كه بين ميزان اعتماد و توسعه ي اجتماعي رابطه ي معني دار وجود دارد؟

- آيا بين مشاركت غيررسمي مذهبي(مثلاً خيريه اي…) و توسعه ي اجتماعي رابطه ي معني دار وجود دارد؟

*چهارم: حالا نوبت به تيتر بعدي است. «اهداف تحقيق». اكنون روشن مي كنيد كه مي خواهيد چكار كنيد. به دنبال يافتن پاسخ براي سوال هاي فوق هستيد. پس مي نويسيد كه هدف من:

1- مطالعه و بررسي ارتباط بين شركت و عضويت در اتحاديه ها، انجمن ها، سازمان ها و موسسات مدني و توسعه ي اجتماعي است.

2- درك و شناخت رابطه ي بين اتحاد، انسجام (يكپارچگي) و توسعه ي اجتماعي.

3- تجزيه و تحليل اينكه بين اعتماد و توسعه ي اجتماعي چه ارتباطي با چه كيفيتي وجود دارد.

4- توصيف و تبيين رابطه ي ميان مشاركت غيررسمي مذهبي(مثلاً خيريه اي…) و توسعه ي اجتماعي.

خوب، ممكن است شما بفرماييد كه من همه ي اين كارها رو انجام داده ام. عرض مي كنم. خير. اين ايرادات اصلي را عرض مي كنم تا كارتان در آينده بهتر شود. شما بايد منظم و مشخص كارتان را پيش ببريد.

به موضوع بحث ما اين مواردي كه نوشتيد چه ارتباطي دارند كه:

- سرمايه ي اجتماعي زير بناي توسعه اقتصادي(37 خط)

- سرمايه ي اجتماعي و توسعه ي سياسي(19 خط)

- سرمايه ي اجتماعي در حوزه ي فرهنگي(9 خط)

- فوايد اقتصادي سرمايه اجتماعي (38 خط)

- جنبه منفعت اقتصادي سرمايه اجتماعي (32 خط) كه در مجموع شما 135 خط بيهوده نوشتيد! يعني حدود 7 صفحه ي كامل.

علاوه بر اين، تكرار مطالبتان بسيار زياد است. مثلاً

-تعريف سرمايه ي اجتماعي : شما 23 بار سرمايه ي اجتماعي را تعريف كرده ايد!

-منابع ارجاع داده شده در متن:  شما از 49 منبع فارسي! و 4 منبع لاتين (مثلا اينترنت و…) مطلب گرفته ايد و به جرات مي توان گفت كه يك پنجم اين منابع را اصلاً نديده ايد!

-جالب تر اين دو نكته است كه:

اولاً: شما هنوز نمي دانيد عنوان تحقيق شما «بررسي رابطه ي ميان سرمايه ي اجتماعي و توسعه ي اجتماعي» است نه «اعتماد و توسعه».

ثانياً: آخرين خط مطلب شما اين است:«همانگونه كه در قسمت بيان مساله ذكر شد از نظر بورديو سرمايه اقتصادي شكل غالب سرمايه است و سرمايه هايـــــــ » جمله اي ناقص، بي معني و بدون فعل‼ و سرمايه هاي چي؟ دقيقاً 20 صفحه به من تحويل داده ايد و دست آخر هنوز داريد مي گوييد كه سرمايه ي اقتصادي از نظر بورديو فلان و فلان.

-نگاهي بيندازيد به تعداد سطر در هر صفحه. به من 651 خط در 20 صفحه تحويل داده ايد به ترتيب زير كه در صفحه ي اول 17 خط نوشتيد و در صفحه دوم 40 خط و به همين ترتيب. در صفحه ي 17، 26 خط نوشته ايد و ناگهان در صفحه ي 18، تنها 12 خط مي نويسيد.

17 40 41 26 26 25 26 28 26 24 41 39 43 43 41 41 26 12 43 43 . شما بهتر است در هر صفحه بين 19 تا 22 خط بنويسيد. ميانگين شما حدود 33 خط در هر صفحه است. بهرحال.

*پنجم: تيتر بعدي شما اين است«تعريف مفاهيم اصلي» كه در آن براي مفاهيم سرمايه اجتماعي، مشاركت، انسجام، اعتماد و توسعه ي اجتماعي، تعريف مفهومي(نه عملياتي) با ذكر منبع ارائه مي دهيد. هر كدام يك يا دو تعريف.

*ششم: تيتر بعدي «بررسي پيشينه ي تحقيق» است كه در آن بررسي مي كنيد ببينيد چه كسي/كساني پيرامون كار شما تحقيق كرده اند. با چه عنواني؟ كي و كجا؟ با چه فرضياتي يا به چه نتايج و يافته هايي رسيده اند؟ براي اين تيتر هم در داخل ايران مثلاً به دو يا سه تحقيق، هر كدام در يك پاراگراف و به دو يا سه تحقيق خارج از ايران، اشاره مي كنيد.

*كيفيت كار جلسه ي چهارم شما= C

* هفت                    سركار خانم چيمن حمه بگي

1- تعريف مفاهيم اساسي

خوب.

بهتر بود مفاهيم اصلي بيشتري را تعريف مي كرديد. فقط فال (Omen, Furtune) و دعانويسي (Writing of amulets) تعريف كرديد كه شامل متغير وابسته اند.

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

بهتر بود بيشتر جستجو مي كرديد و منابع تحقيقي ديگري هم براي پيشينه جز اين دو مورد ذكر مي كرديد.حداقل يك يا دو مورد لاتين هم پيدا كنيد و مجدداً اصلاح و تكميل فرماييد.

به این منبع باشگاه اندیشه هم سری بزنید.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

*هشت      سركار خانم هلاله شريفيان

1- طرح و بيان مساله

خوب.

وقتي در مورد مطلبي بحث مي كنيم اول بهتر است خودمان متوجه باشيم كه مي خواهيم چه بنويسيم و چگونه بيان كنيم. به زبان ساده بفرماييد كه سلامت سازماني يعني چه؟ در بيان مساله نيازي به آوردن آراء دانشمندان مختلف نيست. ثقيل و گنگ نوشتيد. انگار از وسط متني، قيچي شده باشد. مثلاً  در جمله:

-« اين بخش از مديريت سازماني، نقش بارزي بر گروه هاي مختلف سازماني …خواهد داشت… و بر اساس چنين پارامترهايي در حوزه ي مديريت سازماني از دو بعد علوم اجتماعي به بررسي ارتباط سرمايه ي اجتماعي با سلامت سازماني خواهيم پرداخت.» خوب حالا روشن نيست كه:

يك- منظور از گروه هاي مختلف سازماني كدام هايند؟

دو- منظور از پارامترها چيست؟

سه- دو بعد علوم اجتماعي كه ذكر كرديد چه شد؟

چهار- عنوان شما سلامت سازماني و اثربخشي است، به ارتباط ميان سرمايه و سلامت چكار داريد؟

2- اهميت و ضرورت

خيلي خوب. تشكر

3- سوالات

ضعيف.

متغير مستقل (سلامت سازماني) را به شاخص هاي اصلي آن تجزيه مي كنيد كه با هم گروه متغيرهاي مستقل را تشكيل مي دهند. مثلاً

1- آيا بين ميزان تعهد و وفاداري كاركنان آموزش و پرورش و اثربخشي رئيس اداره رابطه ي معني داري هست؟

2- آيا بين بازشناسايي عملكرد (به شكل تشويق و تنبيه كاركنان) و اثربخشي رئيس اداره رابطه ي معني داري هست؟

3- آيا بين روحيه (صميمي و شخصي) كاركنان و اثربخشي رئيس اداره رابطه ي معني داري هست؟

4- آيا بين يادگيري مستمر خلاقانه ي كاركنان و اثربخشي رئيس اداره رابطه ي معني داري هست؟

5- آيا بين تكريم ارباب رجوع در اداره و اثربخشي رئيس اداره رابطه ي معني داري هست؟

منظور از تعهد و وفاداري:

در سازمان سالم يك جو اعتماد بالايي ميان اشخاص وجود دارد. كاركنان منتظر اين هستند كه سر كار بيايند و احساس مي كنند اداره آنها مكان خوبي براي كاركردن است.

منظور از بازشناسايي عملكرد:

در يك سازمان سالم كاركنان براي به فعليت درآوردن استعدادهايشان تشويق مي شوند و موردحمايت قرار مي گيرند، عموماً آنها احساس مي كنند ارزشمند هستند، آنها به طور مناسبي براي پيشـرفت درون يك جوي از حق شناسي و مراقبت شناسايي مي شوند.

منظور از روحيه:

روحيه مناسب در سازمان به وسيله يك جو دوستانه درجايي كه كاركنان عمدتاً همديگر و شغلشان را دوست دارند و رويهمرفته هم به طور شخصي و هم به خاطر سازمـان برانگيخته مي شوند، نمايش داده مي شود.

منظور از يادگيري مستمر خلاقانه:

در يك محيط سالم سازماني،‌ اغلب هيئت ويژه اي براي حمايت از آموزش و بهبود مستمر نيروهاي موجود در سازمان وجود دارد.

منظور از تكريم ارباب رجوع:

ميزان رعايت احترام به مراجعان، سرعت در انجام كارهايشان، دادن راهنمايي هاي مناسب و كافي، برخورد با صبر و حوصله و… از سوي كارمندان اداره ي آموزش و پرورش است.

4- اهداف

ضعيف.

اهدافتان را لطفاً متناسب با سوالات فوق، تنظيم فرماييد.

5- كيفيت كار جلسه ي سوم شما= C

جلسه چهارم

1- تعريف مفاهيم اصلي

انجام نشده است.

لطفاً مفاهيم اصليتان ( تعهد و وفاداري، بازشناسايي عملكرد، روحيه، يادگيري مستمر خلاقانه، تكريم ارباب رجوع، سلامت سازماني، اثربخشي…) را از روي منابع به صورت مفهومي، تعريف كنيد.

2- پيشينه تحقيق

خيلي خوب. تشكر

بهتر بود خودتان هم جدا از زحمت رونوشت، مطالبي تهيه مي فرموديد. درهر صورت هدف اصلي آشنايي شما با اين مراحل و نحوه ي انجام آن است.

3- كيفيت كار جلسه چهارم شما= C

نه        سركار خانم سميرا مرادي

1- تعريف مفاهيم اصلي

خيلي خوب.تشكر

بهتر بود منابع تعاريف را هم مي نوشتيد.(نام خانوادگي، سال: صفحه)

2- پيشينه تحقيق

خوب.

بهتر بود به چند تحقيق جديدتر و خارج از كشور هم اشاره مي كرديد.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= B

ده        جناب آقاي رحيم قريشي

1- طرح و بيان مساله

خوب.

خلاصه و مختصر نوشته ايد و بهتر بود در مورد مديريت اجتماعي هم توضيحاتي مي داديد. لطفاً تكميل فرماييد.

2- اهميت و ضرورت

ضعيف

تمام تاكيد شما بر نقش دين و اهميت آن در مسائل مختلف زندگي و نهادهاست. در آخر هم ذكر مي كنيد كه بين كاهش گرايش به دين در شكل سكولاريستي و افزايش ثروت رابطه هست و آمريكا مثال خوبي براي اين مورد نيست. بهتر بود شما در توضيح اهميت و ضرورت تحقيقتان به اين سوالات پاسخ مي داديد كه:

چرا اين تحقيق را انتخاب كرده ايد؟ چرا ضروري است به نقش دين و تاثيرات آن در مديريت اجتماعي بپردازيم؟ و انجام اين تحقيق داراي چه فوايد نظري و عملي خواهد بود؟ لطفاً اين قسمت را مجدد، اصلاح و تكميل فرماييد.

3- اهداف

انجام نشده است. روش كار شما اسنادي است. اهدافتان را متناسب با سوالات ذيل، تنظيم فرماييد.

4- سوالات

1- منظور از دين و مديريت اجتماعي چيست؟

2- حوزه ها، جنبه ها يا نهادهايي كه مرتبط به مديريت اجتماعي اند، كدام ها هستند؟

پس شما بايد مشخص كنيد كه كدام بخش يا بخش هايي از دين مدنظرتان است. مثلاً تعاليم شرعي دين، آموزه هاي اخلاقي دين، توصيه هاي آموزشي دين، اجتماعيات دين و… سپس سوالاتتان را اين گونه ادامه دهيد كه مثلاً

3- حوزه ي تعاليم شرعي دين چه تاثير و نقشي بر مديريت اجتماعي دارد؟

4- حوزه ي آموزه هاي اخلاقي دين، چه تاثيري بر مديريت اجتماعي دارد؟

5- حوزه ي …

5- كيفيت كار جلسه سوم شما= C

جلسه چهارم

1- تعريف مفاهيم اصلي

ضعيف.

تعريف كردن يك مفهوم يعني روشن كردن معني و جوانب آن به طوري كه وقتي كسي كه با آن آشنا نيست از روي تعريف شما، منظور نظرتان را درك كندو بفهمد. اين تعاريف معمولاً ازپيش ساخته توسط انديشمندان در منابع و مآخذ علمي موجودند. شما بهتر است به اين ترتيب، كارتان را اصلاح فرماييد:

اول- مفاهيم اصلي و اساسي تحقيقتان را مشخص كنيد. مثلاً دين، سكولاريسم، مديريت اجتماعي، تمدن بشري، …

دوم- از روي منابع علمي، آنها را تعريف كنيد.

شما در تعريف سكولاريسم، هشت كلمه و يك نقطه، نوشته ايد: پيشرفت اقتصادي جوامع را از دين دور مي كند.

آيا اين تعريف است؟!

پنج كلمه ي اصلي را ذكر كرده ايد(كاركرد، سكولاريسم، مديريت، دين دولتي، مدرنيسم) كه تمام تعريف همه ي اين پنج كلمه برابر است با 54 كلمه (با احتساب و، به، يا، كه ، بر، از )

جهت راهنمايي بيشتر توجه كنيد به تعريف از دين:

دين: اين لفظ از فعل لاتين religere مشتق مي شود و به معناي لغوي اجراي وجداني وظيفه، حرمت نيروهاي برتر و تفكر عميق است و بيانگر پيوند پايدار و نزديك با نيروهاي فوق طبيعي مي باشد. در اصطلاح نيز اديان عبارتند از نظام هايي درباره ي اعتقاد، عمل و سازمان كه جلوه ئي اخلاقي را در رفتار پيروانشان شكل مي دهند. ماكس وبر تاكيد كرده است كه هر دين محصول برهمكنش رهنمودهاي اخلاقي صوري آن با شرايط اجتماعي است.(گولد و كولب، 1376: 427-428)

2- پيشينه

خوب. فقط به دو مورد اشاره كرده ايد. لطفاً چند مورد ديگر را هم اضافه كنيد.

3- كيفيت كار جلسه چهارم شما= C

يازده         سركار خانم آمنه محمودگره

1- تعريف مفاهيم اساسي

ضعيف.

مفاهيم اصلي شما واضح اند. نقش، عمل به نقش، سلامت رواني، خانواده، مكانيسم هاي تربيتي (مانند يگانگي والدين در تربيت، احترام به فرزندان، بهادادن، دوست داشتن، الگوبودن والدين، عدم تبعيض و … كه البته لزومي ندارد كلمات داخل پرانتز را تعريف كنيد).

جسته-گريخته به اين مفاهيم اشاراتي داشته ايد. لطفاً اصلاح فرماييد.

2- پيشينه

ضعيف.

پيشينه يعني ببينيد چه كساني پيرامون عنوان شما تحقيق كرده اند؟ كي و كجا؟ چه فرضياتي داشته اند و به چه نتايج و يافته هايي رسيده اند؟ پيشينه ي شما متن سخنراني حاج ملا… براي خطبه ي نماز جمعه ي روستاي… است. لطفاً مجدداً اصلاح و تنظيم فرماييد.

۳- کیفیت کار این جلسه ی شما= C

دوازده        سركار خانم فاطمه يوسفي

1- تعريف مفاهيم اساسي

كامل انجام نشده است.

مفاهيم اصلي شما خشونت، خشونت خانوادگي، خانواده، انزواي اجتماعي و… اند. با توجه به متغيرهاي اصلي و كليدواژه ها مي توان به راحتي مفاهيم اصلي تحقيق را بيرون كشيد. لطفاًًً آنها را تنظيم فرماييد.

2- پيشينه

متوسط.

پيشينه شامل تحقيقاتي آكادميك(دانشگاهي) به صورت مقاله، پايان نامه و كتاب است كه پيرامون عنوان تحقيق شما انجام پذيرفته است. اول- اينكه مثلاً سه دكتر ميزگردي درباره ي خشونت داشته و شما گزارش خبري آن را بيان كنيد كه :

1- آقاي دكتر مرادي گفت…

2- در ادامه دكتر نجفي خاطرنشان كرد كه

3- فريبا موقوفه اي نيز در بيان …

شامل پيشينه ي علمي نمي باشد. اين موارد فوق نظر افراد و كارشناسان حول يك عنوان است نه كار تحقيقاتي. اين كار تحقيقيي كه شما انجام مي دهيد و داراي مراحل و اصول و زحمات زيادي است با نظر يك كارشناس تلويزيوني يا راديويي و وبلاگ نويس قابل مقايسه نيست.

دوم- در خصوص جستجوي پيشينه به هر دو قسمت تحقيقتان توجه كنيد هم خشونت خانوادگي و هم انزواي اجتماعي فرزندان.

سوم- منابع را ذكر كنيد.

چهارم- نوشتن معادل لاتين كلمات كليدي، كار خوبي بود.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= C

سيزده         سركار خانم فرزانه نمدمال

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب.

ابتدا تقسيم بندي خوبي از مفاهيم اصلي اتان ارائه داده ايد اما بعد آن را تعريف نمي كنيد. سپس در قسمت پيشينه بقيه را تعريف مي كنيد.

2- پيشينه

متوسط.

پيشينه شامل دو بخش اصلي است. پيشينه ي نظري و پيشينه ي تجربي. من به شما درباره ي پيشينه ي نظري نگفتم و آن عبارت است از بررسي نظري عنوان و مفاهيم اصلي شما كه اين مفاهيم داراي چه تاريخي اند؟ از كجا شروع شده اند؟ كدام دانشمندي آن را مثلا‌ابداع كرده و چگونه به اينجا رسيده است. ولي پيشينه ي تجربي كه شامل بررسي تحقيقات انجام شده است را عرض كرده ام كه شما آن را انجام نداده اي و لطفاً اصلاح فرماييد به اين صورت كه جستجو كنيد كه چه كسي/ كساني پيرامون عنوان و مفاهيم اصلي شما كارهاي تحقيقاتي به صورت مقاله، پايان نامه و طرح و… انجام داده اند؟ كجا و كي؟ چه فرضياتي داشته و به چه نتايج مهمي رسيده اند؟ دو سه مورد را داخل ايران و دو سه مورد را خارج ايران (هر كدام حدود يك پاراگراف) توضيح دهيد.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

چهارده               جناب آقاي نادر نوراني

1- تعريف مفاهيم اساسي

خيلي خوب. تشكر

اگر منابع را هم ذكر مي كرديد و خود افكار سنجي را هم تشريح مي نموديد كه عالي مي شد.

2- پيشينه

دو نوع پيشينه داريم. نظري و تجربي. نظري به معناي بررسي سابقه ي تاريخي اين موضوع، دانشمندان معروف و باني آن، اشكال مختلف و… است و تجربي يعني بررسي كنيم تا بدانيم چه كسي/ كساني پيرامون عنوان ما تحقيق به صورت مقاله، پايان نامه و كتاب و طرح و… داشته اند و با چه فرضياتي به چه روشي به چه نتايج و يافته هايي رسيده اند؟

حال شما پيشينه ي نظري ارائه داده ايد و چيزي از پيشينه تجربي ننوشته ايد. لطفاً آن را تكميل فرماييد.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= B

پانزده                 سركار خانم فرشته ملي

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

2- پيشينه تحقيق

خيلي خوب. تشكر

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

انشاءالله روزي بتوانيد خودتان و باقلم خودتان و جمله بندي خودتان، بهتر ازين تحقيق بنويسيد. از رونويسي بپرهيزيد.

شانزده                      سركار خانم فرشته حمه خاني

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

منابعي كه استفاده كرديد، درست و مناسب اند.

بهتر بود تعريفي هم ماهواره يا شبكه هاي ماهواره اي يا ارتباطات ماهواره اي ارائه مي داديد. مثلاً وسیله هایی كه می توانند مانند يك آينه سیگنالهای دریافتی از نقاط مختلف را – با قابليت تغيير و تبديل- به هر نقطه مورد نظر دیگر بفرستند و داراي انواع جاسوسي، هواشناسي، نظامي، علمي- تحقيقاتي و يا جهت ارتباطات تلوزیونی مورد استفاده قرار می گیرند. در دانشنامه آزاد ویکی پدیا ،درتعريف ماهواره آمده است:«ماهواره، یا «قمر مصنوعی»، به دستگاه‌های ساخت بشر گفته می‌شود که در مدارهایی در فضا به گرد زمین یا سیارات دیگر می‌چرخند. اهمیت ماهواره‌ها برای مخابرات و بررسی منابع زمینی و پژوهش و کاربردهای نظامی و جاسوسی روزافزون است. بخشی از پژوهشهای علمی و تخصصی که در آزمایشگاه‌های مستقر در فضا انجام می‌شود، هرگز نمی‌توانست روی کره زمین جنبه عملی به خود گیرد.» واژه انگلیسی satellite به معنی «ماهواره» از کلمه لاتین satelles به معنی همراه گرفته شده است. «ماهواره» طبق تعریف به سامانه ای گفته می شود که در مداری به دور یک سیاره در حال گردش باشد. انرژی زیادی برای قرار دادن یک ماهواره در مدار مورد نیاز است.

2- پيشينه

متوسط.

به تحقيقات انجام شده در اين موضوع نپرداختيد. لطفاً اين قسمت را تكميل فرماييد. مثلاً

-رحماني فضلي عبدالرضا,بوذري سيما ، دستيابي به توسعه پايدار روستا با تاکيد بر نقش محوري رسانه هاي جمعي مطالعه موردي: روستاهاي استان قزوين، جغرافيا و توسعه تابستان 1388

-مجله علوم انساني تابستان و پاييز 1382 بررسي تاثير رسانه هاي جمعي، فناوريهاي نوين ارتباطي و ارتباطات فردي بر آگاهي سياسي دانشجويان (1382-1379) : مطالعه موردي: دانشجويان مقطع كارشناسي دانشگاه تهران سردارآبادي خليل,محسنيان راد مهدي,سينايي وحيد,غفاري مسعود

-مجله تخصصي زبان و ادبيات دانشكده ادبيات و علوم انساني مشهد (دانشکده ادبيات و علوم انساني(مشهد)) بهار و تابستان 1380توسعه اجتماعي از "وبر" تا "هابرماس"حريري اكبري محمد

-مجله پژوهشي علوم انساني دانشگاه اصفهان 1383، دين، سرمايه اجتماعي و توسعه اجتماعي فرهنگي، كتابي محمود,گنجي محمد,احمدي يعقوب,معصومي رضا

كه شما توضيحاتي در مورد كار آنها مي دهيد.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

هفده                        سركار خانم نوشين اصغري

1- طرح و بيان مساله

متوسط.

در طرح و بيان مساله بهتر بود كه مثلاً اينطور مي نوشتيد:

كاركردها و كاربردهاي سيستم مخابراتي در اشكال و انواع خدمات آن باعث به وجود آمدن شبكه هاي ارتباطي نويني شده كه جوانب مختلف زندگي بشري در تحت تاثير خود قرار داده است. يكي از اين خدمات، سرويس پيام كوتاه (sms) گوشي هاي همراه مي باشد. به دلايل متعددي مورد استقبال و استفاده ي عموم مردم قرار گرفته است. از طرف ديگر كنشگران، در حوزه ي عمومي و خصوصي خود آن را به عنوان ابزاري كارا پذيرفته اند و سعي بر آن است كه بتوانيم به ارتباط ميان تاثيرات و نوع اين سرويس بر شكل گيري و يا تغييرات حاصله در روابط اجتماعي مردم بپردازيم…

2- اهميت و ضرورت

خوب. بيشتر توضيح مي داديد بهتر بود. مثلاً استفاده روزافزون از تلفن همراه در جامعه امروز، با توجه به امكاناتي كه خدمات آن در اختيار مي گذارد، ارتباطات فردي و كلامي ما را دگرگون كرده است. ارزاني نسبي خدمات پيام كوتاه نسبت به مكالمات، در كنار امكان ارسال گروهي پيام به تعداد زياد باعث شده است كه فرهنگ جديدي در استفاده از پيام كوتاه به ويژه در ميان جوانان پديد آيد و تلفن همراه عملا به رسانه اي مكتوب مبدل شود. در جامعه كنوني با توجه به اهميت ارتباطات الكترونيكي زبان نوشتاري از جايگاه ويژه اي برخوردار است و نقش اجتماعي - فرهنگي آن بايد در روابط اجتماعي لحاظ گردد.

3- اهداف

متناسب با سوالات ذيل دوباره تنظيم فرماييد.

4- سوالات

سوالات را به اين ترتيب تنظيم فرماييد.

1- اولويت محتواي پيام كوتاه هايي كه در طول سال به بيشترين ميزان براي ديگران مي فرستيد كدامند؟

پيام كوتاه با محتواي مسايل و طنزهاي سياسي

پيام كوتاه با محتواي مسائل اجتماعي

پيام كوتاه با محتواي جملات زيبا و نكات ظريف و ادبي

پيام كوتاه با محتواي لطيفه و جك

پيام كوتاه با محتواي حالگيري

پيام كوتاه با محتواي تصاوير

پيام كوتاه با محتواي بحث رسمي و انجام كارهاي اداري

پيام كوتاه با محتواي درد دل دوستانه

پيام كوتاه با محتواي درد دل عاشقانه و عاطفي

پيام كوتاه با محتواي مسائل جنسي

پيام كوتاه با محتواي انجام كار و امورات روزمره

پيام كوتاه با محتواي تبريك مراسمات

2- آيا بين اولويت محتواي پيام كوتاه ها و روابط اجتماعي رابطه ي معني داري هست؟

3- آيا بين ميانگين هزينه ي سرويس پيام كوتاه( سه دوره در دائمي) (درصد اختصاص شارژ به پيام كوتاه در ايرانسل و اعتباري) و روابط اجتماعي رابطه ي معني دار وجود دارد؟

4- آيا بين تعداد كنتك ها(اسامي دفترچه تلفن) و روابط اجتماعي رابطه اي هست؟

5- عنوان ده نفر از كساني كه بيشترين پيام كوتاه را در طول سال به آنها مي فرستيد كدامند؟ به تفكيك جنس، شغل، تحصيلات، سن.

براي اين كار  بعداً مي توان جهت سنجش اطلاعات اين سوال، جدولي مانند شكل زير ترسيم كرد:

عنوان.

مثلاً همسر، دوست

جنس

سن

تحصيلات

شغل

 

آقا

 

خانم

15تا20

20تا25

25تا30

30تا35

35تا40

بالاتر از

 40

ابتدايي

راهنمايي

متوسطه

دانشجوي كارشناسي

كارشناسي

ارشد و بالاتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6- آيا مي توان گفت كه از نظر پاسخگويان، استفاده از سرويس پيام كوتاه باعث كاهش ديد و بازديدها شده و در نتيجه روابط اجتماعي حضوري را كاهش داده است؟

7- آيا بين امنيت فضاي پيام كوتاه و افزايش كيفيت روابط اجتماعي رابطه معني دار وجود دارد؟

5- كيفيت كار جلسه ي سوم شما= C

فرضيه ها مربوط به جلسه پنج وشش اند.

جلسه چهارم

1- تعريف مفاهيم اساسي

انجام نشده است.

لطفاً مفاهيم اصلي تحقيقتان (روابط اجتماعي، پيام كوتاه، امنيت ارتباط) از روي منابع، تعريف كنيد. اگر در جاهايي ديگر نوشته ايد به محلي تحت عنوان تعريف مفاهيم اساسي تحقيق منتقل فرماييد تا نظم تحقيق به كارتان بازگردد.

2- پيشينه

انجام نشده است.

شما تاريخچه و تعاريفي درون چهارچوب نظري نوشته ايد كه مربوط به پيشينه نيستند. چه كساني پيرامون تحقيق شما تحقيق (به صورت مقاله، پايان نامه، طرح و …) انجام داده اند؟ كجا و كي؟ با چه سوالات و فرضياتي به چه نتايج و يافته هايي رسيده اند. مثلاً به موارد ذيل مي توانيد مراجعه فرماييد:

-سماكار عصمت، آموزش املا: از ديكته تا پيام كوتاه، نشريه قلم، پاييز و زمستان 1388; 5(10):93-102.

-تحقيقات فرهنگي ايران بهار 1388; 2(1):47-75. بررسي ميزان هم خواني زبان پيام کوتاه با زبان فارسي معيار، زندي بهمن,رباني فاطمه

- تحقيقات فرهنگي ايران تابستان 1387; 1(2 (فرهنگ و رسانه( 1):57-78.  تحليل محتواي پيام هاي کوتاه دانشجويان دانشگاه هاي تهران، كوثري مسعود,خيرخواه طاهره

- تحقيقات اقتصادي بهار 1388; 44(86):181-192. جايگزيني و رقابت بين تلفن همراه و ثابت: يك مطالعه تجربي در ايران، فراهاني طيبه

- تحقيقات فرهنگي ايران پاييز 1388; 2(3 (پياپي 7)):119-152. فرهنگ جوانان و تلفن همراه، ذكايي محمدسعيد,ولي زاده وحيد

- مطالعات فرهنگي و ارتباطات زمستان 1385; 2(7):205-226. کاربردهاي تلفن همراه براي کاربران ايراني (با تاکيد بر نظريه استفاده و خوشنودي)كوثري مسعود,جوادي يگانه محمدرضا,خيرخواه طاهره.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما=B

هجده       جناب آقاي محمد فروزنده

1- تعريف مفاهيم اصلي

خوب. پيشنهاد مي كنم مقداري با ديد انتقادي به تعاريف و مفاهيم تحقيقتان بنگريد. يعني هرچه كه از اين اصطلاحات تعريف داده اند را قبول نكنيد. مثلاً چند تعريف از يك مفهوم را ذكر كنيد، باهم مقايسه كنيد و سپس نقد و نظر خودتان را بنويسيد و تشريح كنيد. چون كار شما اسنادي است انتظار مي رود كه از منابع موثق و مشخص و معتبري استفاده كنيد و مطمئناً منابع اينترنت كافي نخواهد بود.

2- پيشينه

خيلی خوب. تشكر

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

نوزده       جناب آقاي رسول ديده گاه

1- تعريف مفاهيم اساسي

خوب.

معمولاً تعريف اصطلاحات و مفاهيم را از منابع تخصصي نقل مي كنند تا اجماع انديشمندان بر آن دليل صدق آن باشد. تعريف كردن احساس حقارت به اين صورت كه از بخش دومش پيداست يعني… و از بخش اولش يعني… بدون ذكر منبع چندان موثق نيست.

2- پيشينه

متوسط. لطفاْ آن را متناسب با توضیحات کلاسی، تکمیل فرمایید.

شما زياد فعاليت مي كنيد اما يكي از اشكال كارتان نامنظم بودن است. يعني نمي دانيد دنبال چه بگرديد. اگر نظم را به كارتان بيشتر ببخشيد مطمئناً خيلي موفق تر خواهيد بود. مطالب مفيد و زيادي را نوشتيد اما مقداري از چهارچوب تحقيق دور شده ايد. روش تحليل محتوا مقداري مسيرش از پيمايشي دور و جداست. مثلاً به تحليل محتواي کتاب هاي درسي دوره راهنمايي با توجه به مسايل و مباحث روز جهاني در حوزه برنامه هاي درسي از حكيم زاده رضوان,كيامنش عليرضا,عطاران محمد توجه فرماييد كه در چكيده نوشته اند:

« موارد موردنظر در اين تحليل محتوا، مفاهيم و مضامين مطرح در رويکردهاي جديد برنامه هاي درسي را شامل مي شود که با توجه به اقتضائات عصر جديد، از جمله جهاني شدن، گسترش روزافزون مرزهاي دانش و ارتباط و به هم پيوستگي هرچه بيش تر مردم جهان مطرح شده است. اين موارد شامل آموزش توسعه، آموزش محيطي، آموزش حقوق بشر، آموزش صلح، آموزش برابري، آموزش سلامت، آموزش چندفرهنگي، آموزش رسانه ها و فناوري اطلاعات است.نتايج حاصل از تحليل محتوا نشان مي دهد در حالي که به آموزش محيطي و آموزش چند فرهنگي بيش از حد انتظار و آموزش هروندي و توسعه در حدانتظار توجه شده است. در درون هر مفهوم نيز مولفه هاي متعدد، به صورت متوازن مورد توجه قرار نگرفته و به برخي مولفه ها بيشتر و به برخي کمتر از حد انتظار توجه شده است.

كليد واژه: تحليل محتوا، کتاب هاي درسي، دوره راهنمايي، مسايل جهاني، آموزش توسعه، آموزش محيطي، آموزش حقوق بشر، آموزش چند فرهنگي، آموزش رسانه ها و فناوري اطلاعات»

توجه فرماييد كه عنوان آنها چيست و چه كليدواژه هايي دارند و مقوله هايشان چيستند؟( آموزش توسعه، آموزش محيطي، آموزش حقوق بشر، آموزش صلح، آموزش برابري، آموزش سلامت، آموزش چندفرهنگي، آموزش رسانه ها و فناوري اطلاعات)

تا اينجا را خوب پيش آمده ايد. مقوله هاي خودتان در باب تبعيض جنسي را تنظيم كنيد(مانند مردسالاري، قيوميت مرد، توصيه به خانه داري و شوهرداري زن، تعداد اسامي مردانه و زنانه و نوع آنها(عربي، فارسي، مذهبي و…) تا مسير روشن و قدم بعدي مطمئن باشد.

اينكه منابع را هم نوشته ايد، بسيار خوب است.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= B

بيست       سركار خانم ليمو حمشي

1- تعريف مفاهيم

خوب. بهتر بود هر كدام از خشونت ها را در يك پاراگراف تعريف مي كرديد.تلگرافي نوشتيد.

2- پيشينه

متوسط.

شما براي پيشينه بيشتر از كتاب ها نقل قول كرديد. كه بهتر بود از تحقيقات و مقاله هايي كه انجام شده بهره مي گرفتيد. لطفاً چند كار تحقيقي (مقاله، پايان نامه، طرح ميداني..) به پيشينه تجربي اضافه كنيد تا كار تكميل و مفيدتر باشد. مثلاً به اين تحقيقات داخلي اشاره كنيد:

پروانه محمد خاني و هديه آزادمهر، آسيب شناسي رواني و مشكلات شخصي- ارتباطي زنان قرباني خشونت خانوادگي، در فصلنامه علمي پژوهشي رفاه اجتماعي، سال هفتم شماره 27.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= C

بيست ويك              سنور پورعبدالله

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

دقيقاً مفاهيم اصلي اتان را به قلاب زده و خوب تعريف كرده ايد. بهتر بود منابع را هم مي نوشتيد. از كلمات تكراري كم كنيد.

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

بهتر بود به مواردي هم در خارج كشور اشاره مي كرديد.

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= A

بيست و دو               جناب آقاي طاهر مصطفي

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

بهتر بود بيشتر توضيح مي داديد و منابع را هم مي نوشتيد. چه تفاوتي بين اوقات فراغت (Leisure time) و اوقات آزاد (Free time) و اوقات آرامش و استراحت(Rest time) وجود دارد؟ اگر ممكن بود لطفاً اين اصطلاحات را هم تعريف و تمايز آن ها را بيان كنيد.

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

بهتر مي بود اگر به تحقيقاتي هم درخصوص شبكه هاي موبايل (نه فقط اوقات فراغت) اشاره مي كرديد. لطفاً اين قسمت را تكميل فرماييد. در ضمن پيشينه خارجي هم تهيه نشده بود.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= A

بيست و سه               سركار خانم مريم احمدي راد

1- بيان مساله

خيلي خوب. تشكر

بهتر مي بود اگر به تفاوت چهار اصطلاح انحراف يا كجروي (Deviance)، بزه (Delinquency)، جرم (Crime) و اشتباهات و جنحه (Misdemeanor) اشاره مي كرديد تا دقيق روشن شود كه كار شما تحقيق روي بزهكاري است نه بقيه ي موارد. مثلاً بزهكاري نوجوانان (Juvenile Deliquency). شما با انواع انحرافات فردي و گروهي؛ اوليه و ثانويه؛ انحراف فرهنگي و روان شناختي(Horton, 1972: 149) مستقيماً كاري نداريد.

2- اهميت و ضرورت

خوب

3- سوالات

1- كدام شبكه هاي ماهواره اي را به ترتيب اولويت علاقه، بيشتر نگاه مي كنيد؟

2- آيابين محتواي اصلي شبكه ها و نوع بزهكاري ارتباط معني دار هست؟

3- كدام نوع فيلم ها را به ترتيب اولويت علاقه، بيشتر نگاه مي كنيد؟

4- آيا بين نوع فيلم و نوع بزهكاري رابطه اي هست؟

5- ايا بين ميزان ساعات استفاده از ماهواره و بزهكاري ارتباطي هست؟

4- اهداف

متناسب با سوالات فوق، تنظيم فرماييد.

اگر شما تمام رسانه هاي جمعي مانند آنچه كه نوشتيد(تلويزيون، مطبوعات و نشريات، راديو و…) را بخواهيد بررسي كنيد، غيرممكن خواهد بود. پس رسانه ي جمعي را به ماهواره تقليل دهيد كه براي همه سهل الوصول هست و فراگير نيز مي باشد و منطقاً در مقام مقايسه با بقيه ي رسانه ها داراي تاثيرات بيشتري نيز مي باشد.

5- كيفيت كار اين جلسه شما= B

جلسه چهارم

1- تعريف مفاهيم

خوب.

بزه و بزهكاري يك پديده اجتماعي است كه در محيط‌هاي مختلف به شكل‌هاي متفاوتي مشاهده مي‌شود. شكستن نظم اجتماعي و انحراف از هنجارهاي جامعه را بزهكاري تعريف كرده‌اند. از ديدگاه روانكاوي بزهكار كسي است كه نيروهاي غريزي در وجود او به خوبي اداره نشده است و ذهن آگاه فرد به خوبي بر نيروهاي غريزي نظارت ندارد. بنابراين چنانچه ذهن آگاه نتواند راهي براي خروج نيروهاي غريزي پيدا كند كه مورد قبول جامعه باشد، فرد دست به رفتارهايي بر خلاف هنجارهاي اجتماعي مي‌زند و يا ميان دو دسته از فشارهاي دروني و بروني قرار مي‌گيرد و دچار بزهكاري مي‌شود. هير شي” معتقد است بزهكاري وقتي اتفاق مي‌افتد كه اين قيود فرد نسبت به اجتماع ضعيف شوند يا به طور كلي از بين بروند:

1- وابستگي: در حقيقت يك نوع قيد و بند اخلاقي است كه فرد را ملزم به رعايت هنجارهاي اجتماعي مي‌كند، اين وابستگي را “هيرشي” همپايه وجدان اخلاقي و يا من برتر مي‌داند.

2-تعهد: تعهد همپايه عقل سليم يا خود است

3- درگير بودن: ميزان مشغوليت فرد در فعاليت‌هاي مختلف است كه باعث مي‌شود او وقت براي انجام كار خلاف نداشته باشد.

4- باورها: ميزان اعتباري كه فرد براي هنجارهاي قراردادي اجتماع قائل است.

بزهكاران را از لحاظ مطالعات اجتماعي و از نظر عرف و قانون بر حسب نوع كاري كه انجام مي‌دهند، مي‌توان به سه گونه زير تقسيم كرد:

1-بزهكاري بر عليه اشخاص عادي جامعه كه زندگي عادي بر اساس فرهنگ و قانون براي خود انتخاب كرده‌اند. مثل كشتن آنها به عمد و يا غير عمد، تهديد آنها به ضرب و حمله و تجاوز به عنف كه تمام اين اعمال از لحاظ قانوني، عرف و فرهنگ جامعه‌پذير نمي‌باشند و كسي كه مرتكب چنين اعمالي گردد، بزهكار يا مجرم خوانده مي‌شود.

2- بر عليه دارايي و مالكيت ديگران، البته اگر مالكيت از طريق مشروع و نتيجه دسترنج و حاصل زحمات او باشد، مانند ورود به خانه آنها به قصد دزدي و بردن اموال منقول قيمتي، جعل اسناد و مدارك مربوط به مالكيت، دزدي اتومبيل و يا غارت كردن اموال ديگران. كساني كه مرتكب چنين اعمالي شوند مجرم يا بزهكار ناميده مي‌شوند.

3- بزهكاري بر عليه نظم عمومي و سلامت افراد جامعه مانند ارتكاب جرايمي از قبيل فحشا كه نظام اجتماعي خانواده‌ها را بر هم مي‌زند و يا به عدم تشكيل خانواده منجر مي‌گردد. يا مبادرت به قماربازي كردن كه حقوق ديگران را به مخاطره مي‌اندازد و يا استعمال مواد مخدر كه به نابودي نيروي انساني سازنده اجتماع كمك مي‌كند.(منبع)

بين جرم، انحراف و بزه در علم جرمشناسي تفاوت است.

جرم: فعل يا ترك فعلي است كه به موجب قانون، مجازات براي آن تعيين شده است.

انحراف: رفتارهايي است كه واجد وصف مجرمانه نيستند اما ارتكاب آنها توسط اشخاص خاصي به معناي خروج از قلمرو پذيرفته شده از بايد ها ونبايد هايي است كه اكثر افراد جامعه آنرا براي خود الزام آور مي دانند. مانند سيگار كشيدن زنان.

بزه: منظور از بزه، مجموع  جرم و انحراف است. بسياري از اعمال براي بزرگسالان جرم نيست ولي ارتكاب آن توسط كودكان و نوجوانان بزه محسوب مي شود. انحراف مي تواند زمينه ي انجام جرم باشد. از نظر جرم شناساني چون لومبروزو، فري، دوركيم و ساترلند، مرتون ولمرت مي توان استفاده كرد.ازين منبع هم مي توانيد استفاده بكنيد

مطابق پيشنهاد فوق، اصلاح فرماييد.

2- پيشينه تحقيق

ضعيف.

لطفاً چند تحقيق (مقاله، پايان نامه، طرح و…) كه در خصوص رابطه ميان رسانه هاي جمعي (مثلاً‌ماهواره) و بزهكاري و انحرافات انجام شده باشند را اضافه فرماييد.

3- كيفيت كار جلسه چهارم شما= B

بيست و چهار           چنور ظهرابي

1- طرح و بيان مساله

خوب

2- اهميت و ضروت

انجام نشده است.

3- اهداف

خيلي خوب. تشكر

4- سوالات

خوب. ولي لطفاً تكميل بنويسيد.

5- كيفيت كار جلسه سوم  شما= B

جلسه چهارم

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

2- پيشينه تحقيق

خيلي خوب. تشكر

3- كيفيت كار جلسه چهارم شما= A

بيست و پنج              سركارخانم شادي حاجي پيروتي

1- بيان مساله

خوب

2- اهميت و ضرورت

خوب

3- اهداف

خيلي خوب. تشكر

4- سوالات

خيلي خوب. تشكر

5- كيفيت كار جلسه سوم شما= B

جلسه چهار

1- تعريف مفاهيم

خيلي خوب. تشكر

تحقيق شما اسنادي است و مي طلبد كه بسيار بيشتر از تحقيقات پيمايشي مفاهيم را تعريف كنيد و بسط دهيد و از منابع مختلف بهره بگيريد. واژه ي دموكراسي(Democracy) داراي ريشه ي فرانسوي باستان(كهن) است(Democratie) مربوط به سال هاي 1500 تا 1600 است واز ريشه ي يوناني Demokratia متشكل از دو بخش Demos به معني مردم و Kratia به معني نظم و قانون و حكومت گرفته شده است.

واژه ي سكولاريسم هم از فرانسوي كهن بين 1300 تا 1400 گرفته شده و لاتين آن هم Saecularis مي باشد.

اينكه منابع را نوشته ايد خيلي خوب است. منتهي داخل متن اينطور ارجاع بدهيد (نام خانوادگي نويسنده، سال: صفحه)

2- پيشينه

خوب.

در هر صفحه ي A4  به صورت ميانگين بين 19 تا 21 خط مي نويسند نه 25 و بيشتر.

3- كيفيت كار اين جلسه چهارم شما=B

بيست و شش            سركار خانم فرزانه رحيمي

1- تعريف مفاهيم

خوب. دو اصطلاح تحصيلات والدين و پيشرفت تحصيلي را تعريف كرده ايد. به تحصيلات به عنواناکتسابات و محصولات يا درس هایی که در مدارس مي خوانند نيز گفته مي شود كه البته در عرف و عوام بیشتر در مورد مدارس عالی و تحصيلات تكميلي گفته می شود. منبع

مي شد اصطلاحاتي مانند آموزش، افت تحصيلي، يادگيري و… راهم تعريف كرد.

2- پيشينه

ضعيف. لطفاْ تکمیل و اصلاح فرمایید.به اين موارد اشاره كنيد مثلاً

اکبری (1356) در تحقیقی در مورد « علل ترک تحصیل در استان سیستان و پلوچستان » دریافت که بین سطح تحصیلات والدین و ترک تحصیل فرزندان آن ها رابطه ی معکوس وجود دارد. به این صورت که 74% ترک تحصیل کنندگان در گروه مورد مطالعه دارای پدران بی سواد ، 33% دارای پدران با مدرک ابتدایی و فقط 2% مدرک متوسطه داشته اند و 89% مادران نیز بی سواد هستند.

محمودی نسب (1364) در تحقیق خود با عنوان « بررسی علل مردودی دانش آموزان سال سوم راهنمایی در کرج » به این نتایج دست یافت که 39% از مردودین دارای پدران بی سواد و بیش از 50% آن ها دارای مادران بی سواد بوده اند ، در حالی که سواد پدران 48% از افراد موفّق بین سوم راهنمایی تا لیسانس و سواد مادران 35% از آن ها در همین حد بوده است.

محبی (1377) در تحقیقی دیگر پیرامون « سواد والدین و عمل کرد تحصیلی دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی منطقه ی چهار کرج » به این نتیجه رسیده است که بین عملکرد دانش آموزانی که دارای والدینی باسواد هستند و دانش آموزانی که والدین بی سواد دارند تفاوت معناداری وجود دارد ؛ به این معنا که سواد والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان اثرات مثبتی دارد.

کاووسی (1382) در تحقیقی پیرامون « تأثیر مطالعه ی والدین بر پیشرفت تحصیلی فرزندان » به این نتیجه رسیده است که میزان علایق والدین به مطالعه و توجّه به علم از جمله عوامل انگیزشی مؤثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان است ؛ یعنی اگر در خانواده ای والدین به مطالعه بپردازند  به مرور علاقه ی دانش آموز به مطالعه نیز افزایش می یابد و این امر باعث می شود فرزندان در امر تحصیل پیشرفت کنند.به اين منبع مراجعه فرماييد

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= B

بيست و هفت           جناب آقاي علي حسيني

1- تعريف مفاهيم

متوسط.

تعاريفي كه انجام داده ايد، تلگرافي اند. لطفاً آنها را با ذكر منابع موثق تكميل كنيد به صورتي كه حداقل هر كدام را در چند سطر توضيح دهيد.

2- پيشينه

خوب.

مخصوصاً دو سه موردي كه در آخر ذكر كرده ايد خيلي مرتبط و مناسب اند.

3- كيفيت كار اين جلسه =B

بيست و هشت          سركار خانم شلير محمدي

1- تعريف مفاهيم

خوب. تحقيق شما اسنادي است و بايد از منابع كتابخانه اي بيشتري استفاده كنيد و مفاهيم هم به طور مفصل و كامل و از چندين نظر و مكتب و آراء دانشمندان تعريف گردند. لطفاً تكميل فرماييد.

2- پيشينه

خوب.

تفاوت تاريخچه، سابقه ي تاريخي و پيشينه دراين است كه پيشينه ي تجربي شامل تحقيقاتي است كه در خصوص مثلاً حزب هيأت موتلفه ي اسلامي توسط افراد ديگر انجام شده است. چيزي كه شما نوشتيد نيز كاملاً مرتبط و مفيد است.

3- كيفيت كار اين جلسه شما= B

بيست و نه          سركار خانم منيره قهرماني

1- تعريف مفاهيم

عالي. خيلي متشكر.

به اندازه ي كافي توضيح داده ايد. منابع موثقي استفاده كرده ايد. معادل لاتين اصطلاحات را نوشته ايد. شماره بندي نموده ايد.

2- پيشينه

خيلي خوب. تشكر

3- كيفيت كار اين جلسه ي شما= A

سي                          سركار خانم اوين نبي زاده

1- تعريف مفاهيم

خوب. هر مفهوم را مقداري بيشتر تعريف كنيد و توضيح دهيد بهتر است. لطفاً تكميل فرماييد.

2- پيشينه

خوب. با توجه به كمبود منابع در حوزه ي جامعه شناسي ورزش و به ويژه شناي بانوان، كار شما قابل تقدير است.

3- كيفيت كار جلسه چهارم شما=B