Searches

بررسی های علـوم اجتمـاعی،مباحث پژوهشگـری.مقالات،مشاوره پايان نامه،پروپوزال،منابع ارشد و دكتري،SPSS

نحوه تهیه پرسشنامه و چند نمونه

نحوه تهيه و تنظيم پرسشنامه به عنوان ابزاري براي گرداوري اطلاعات و داده هاي مورد نياز در تحقيق يا پايان نامه و غيره نياز به دانستن مراحل مختلف تحقيق با توجه به نوع روش بكار رفته است. بايد ياداور شوم كه در تحقيقات جامعه شناسي، پرسشنامه آماده نداريم و بستگي به عنوان و فرضيه ها و... تنظيم مي شود. عمده كاربرد پرسشنامه در روش تحقيق پيمايش است. اصول تهيه آن مستلزم رعايت موارد زير است:

اول- اهداف و سوالات تحقيق شما مشخص باشد.اين دو بايد در راستاي هم و مثل هم باشند.

دوم- فرضيه هاي شما مشخص باشند. بديهي است در آنصورت متغيرهاي مستقل(پيش بين) و وابسته (ملاك) هم مشخص مي گردند.

سوم- حال مي خواهيد فرضيه را سنجش كنيد. نياز به ابزاري براي گرداوري اطلاعات داريد. مثلاً يكي از ابزارهاي شما پرسشنامه مي باشد. پس براي سنجش هر فرضيه معمولاً – بستگي به نوع متغير و سطح تحصيل شما هم دارد- پنج، شش سوال در قالب طيف ها (مثلاً ليكرت، بوگاردوس، گاتمن،...) طراحي مي كنيد كه بايد طوري تهيه و تنظيم شوند كه قادر به سنجش اين متغير درون فرضيه شما باشند. به عبارت ديگر بعد از طراحي و تهيه سوالات آنها را ارزيابي مي كنيد و ميزان اعتبار آنها را با آلفاي كرونباخ به دست مي آوريد.

چهارم- سوالات هر فرضيه را بهتر است زير هم قرار دهيد. اين كار سبب سهولت در تحليل آماري و نظم دهي به كار مي شود. لازم نيست صورت فرضيه را در پرسشنامه نهايي بنويسيد.

پنجم- سوالات جانبي و متغيرهاي زمينه اي لازم – مانند سن، تحصيلات، محل سكونت و...- را يا هر اطلاعات مكمل – نه اضافي- ديگر را كه لازم داشتيد مي توانيد در پرسشنامه بگنجانيد. كجا؟ بعضي ها اعتقاد دارند در اول و بعضي ها در آخر كه اين بستگي به سليقه محقق و عنوان تحقيق دارد.

در ادامه مطلب، نمونه پرسشنامه هايي كه توسط دانشجويان عزيز تهيه شده اند، صرفاً جهت اطلاع و استفاده در ديگر تحقيقات، گذاشته شده اند.

۱-پرسشنامه رمالی، فالگیری و دعانویسی.

بسمه تعالی خانم  گرامی، تحقیق اینجانب چیمن حمه بگی دانشجوی رشته­ی علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور با عنوان «بررسی میزان و علل اجتماعی گرایش زنان شهرستان بوکان به پدیده غیر واقعی، رمالی، فالگیری و دعانویسی».نظر شما در نتایج این تحقیق کاملاً مؤثر و مهم می­باشد و جواب­های شما محفوظ بوده و جایی پخش نمی­شود. دستورالعمل = لذا خواهشمندم با دقت به سوالات پاسخ فرمایید و از گزینه های داده شده فقط یک گزینه را علامت بزنید. لطفاً سؤالات را بی پاسخ نگذارید. فرضیه 1 ـ به نظر می­رسد بین سن از نوجوان ـ جوان ـ میان سال و گرایش به فالگیری و دعا نویسی رابطه وجود دارد.

 1 ـ سن شما ؟

 1) 20 ـ 15  2) 25 ـ 20      3) 30 ـ 25     4) 35 ـ 30     5) 40 ـ 35 

6) 45 ـ 40    7) 50 ـ 45

فرضیه 2 ـ گمان می­رود بین دیدگاه تحصیل کردگان و بی سوادان نسبت به گرایش به رمالی و فالگیری و دعا نویسی رابطه وجود دارد.

 2 ـ تحصیلات شما؟ 1) بی سواد                    2) نهضت               3 ) ابتدایی          4) راهنمایی 5) دیپلم                        6) فوق دیپلم            7) لیسانس و بالاتر

 3 ـ مدرک تحصیلی؟

فرضیه 3 ـ به نظر می­رسد بین گرایش زنان شاغل و خانه دار نسبت به این پدیده­ها رابطه است. 4 ـ شغل شما؟ 5 ـ درآمد ماهیانه­ی شما چقدر می­باشد؟ 1) ندارم               2ـ کمتر از 100 هزار تومان                       3 ـ 100 تا 300 هزار تومان 4) 301 تا 500 هزار تومان         5) 501 تا 700 هزار تومان          6) 701 – 900 هزار تومان 7) بالاتر از 900 هزار تومان   ردیف عنوان خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم   6 میانگین هزینه های پرداختی شما بایت مراجعه کردن به فالیران و دعانویسان چقدر می­باشد.               فرضیه­ها: چنین به نظر می­رسد که بین داشتن تجربه­ی شکست عشقی و ناکامی عاطفی و گرایش به فالگیری و دعانویسی رابطه وجود دارد.             7 آیا بیشترین دلیلی که شما را وارد به فال گرفتن کرد مسئله عشقی بود.             8 آیا شما برای مسائل عشقی متوسل به دعا نوشتن بوده ­اید.               فرضیه 5: گمان می­رسد بین گرایش مذهبی و غیر مذهبی زنان نسبت به این پدیده­ها رابطه است.             9 شما تا چه اندازه به گرفتن فال و دعانویسی اعتقاد دارید.             10 شما چقدر به مذهب در زندگی­تان اهمیت می­دهید.             11 میزان اعتقاد شما نسبت به نماز خواندن روزه گرفتن . خیرات چقدر است؟             12 فکر می­کنید دعا نویسان چقدر از الهامات و شهودات مذهبی برخورد دارند؟               فرضیه 6: به نظر می­رسد بن داشتن نیاز و آرزو و میزان گرایش به فالگیری و دعنویسی رابطه وجود دارد.             13 شما به چه میزان برای برآورد آرزوهایتان به فالگیر و دعانویسان مراجعه می­کنید؟             14 تا چه اندازه ای شما برای بخت باز کردن خودتان یا دیگران به فالگیران و دعانویسان مراجعه کرده­اید.               (متغیرهای وابسته) 1ـ  ارامش             15 فکر می­کنید تا چه اندازه با گرفتن فال احساس آرامش می­کنید؟             16 شما چقدر برای رفع دغدغه­ها و نگرای­هایتان به فالگیران و دعانویسان مراجعه می­کنید؟               تفریح             17 تا چه اندازه شما برای تفریح و سرگرمی به فالگیران مراجعه می­کنید؟               اعتقادات             18 چقدر با این جمله موافق هستید؟ « دعانویسان قدرت شفا بخش دارند»             19 به چه اندازه گفته های فالگیران و دعا نویسان برای شما واقعیت پیدا کرده است؟           20 ـ عمده­ترین دلیل مراجعه شما به دعانویسان کدام مورد زیر است؟ 1) به هم رسیدن 2 نفر                          2) متنفر کردن زن و شوهر از هم 3) شفای مریض                                  4) جلوگیری از نفوذ بد (چشم زدن) 5) بخت باز کزدن                                6) بچه به دنیا آوردن 21 ـ عمده­ترین دلیل مراجعه­ی شما به فالگیران کدام مورد می­باشد؟ 1) مسائل عاشقی                                    2) خبر از آینده     3) وجود نگرانی­ها                                  4) قبولی در امتحانات (کنکور، ...) 

 ۲-پرسشنامه تبعيض اجتماعي و شكاف نسل

بسم تعالی دوست گرامی: 

پرسشنامه ي ذیل(حاوی29 پرسش ) به منظور استفاده از نظرات شما پیرامون بررسی را بطه ی بین تبعیض اجتماعی و شکاف نسلی میان جوانان شهرستان بوکان تهیه وتنظیم شده است. با عنایت به اینکه پاسخ های صادقانه ی شما محفوظ ومحرمانه است. لذا خواهشمندم با دقت گزینه ها را پر کنید. (از همکاری شما سپاس گذارم).فرشته ملی ، دانشجوی رشته ی  علوم اجتماعی (تعاون ورفاه اجتماعی) دستورالعمل: لطفا از بین گزینه های زیر فقط یک گزینه را علامت بزنید . خواهشمندم به همه ی سوالات پاسخ دهید.   ۱-سن ...... 2- جنسیت :      خانم                آقا           خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد عنوان سؤالات ردیف           فرضیه1= به نظر می رسد که چون نسل کنونی جامعه از نظر بهره مندی از دارایی های مملکت احساس محرومیت نسبی می کنند پس دچار شکاف نسلی می شوند .   ***             تا چه اندازه از توزیع نابرابر سرمایه های مختلف به ویژه در دو حوزه ی قدرت و ثروت  احساس محرومیت می کنید؟ 3           تا چه اندازه از نظر بهره مندی از امکانات رفاهی واقتصادی احساس محرومیت می کنید؟  4           تا چه اندازه از نظر رسیدگی به وضعیت اشتغال توسط دولت احساس محرومیت می کنید؟ 5           تا  چه اندازه از نظر برخورداری از امکانات و فرصت های موجود اقتصادی ، اجتماعی وسیاسی احساس محرومیت می کنید؟ 6           به نظر شما تا چه حد مدرنیته وتحولات سریع اقتصادی واجتماعی در میان نسل ها به وجود آمده است؟ 7           فرضیه 2= به نظرمی رسد که بین مقایسه          میزان توجه دولت به این نسل ونسل گذشته و شکاف نسلی رابطه هست.       ***           به چه میزانی دولت به وضعیت امنیتی مردم توجه می کند؟ 8           به چه میزانی دولت به وضعیت اقتصادی ورفاهی مردم رسیدگی می کند؟ 9           دولت به چه میزانی امکانات رفاهی و اجتماعی را در اختیار مردم قرار می دهد؟ 10           به نظر شما دولت تا چه اندازه به وضعیت فرهنگی واجتماعی مردم توجه می کند؟ 11           فرضیه 3= به نظر می رسد که بین سطح سواد و شکاف نسلی رابطه ی معنی داری وجود دارد . ***           به نظر شما افرادی که از تحصیلات کافی برخوردار هستند به چه میزانی طرز تفکرشان با افراد دیگر متفاوت است ؟ 12           به نظر شما به چه میزانی همراه با تغییرات دانش وافزایش سطح سواد نیاز های انسان ونحوه ی دست یابی به آنها نیز متغییر است ؟ 13           به نظر شما به چه میزانی رشد دانش و فناوری موجب تغییر شرایط جهانی می شود ؟ 14           تا چه حد با این جمله موافقید «هر چه علم و دانش پیشرفت بیشتری داشته باشد شکاف موجود بین دانش وفناوری وآرامش انسان عمیق تر می شود»؟ 15           فرضیه 4= به نظر می رسد که بین عدم آموزش افراد میان سال به بالا توسط حکومت وبیشتر شدن شکاف نسلی رابطه هست .   **           به نظر شما نسل جدید تا چه حد خواسته ها وایده آل های متفاوتی با والدینشان دارند؟ 16           به چه میزانی فرزندان در مقایسه با افراد پیر و میان سال، اطلاعات ، گرایش ها ورفتار های متفاوت دارند؟ 17           به چه میزانی سال خوردگان ومیان سالان یک نسل با توجه به نبود آگاهی کافی، عامل شکافی عمیق در تمام ساختار آگاهی یک نسل ونسل دیگر می باشند؟ 18           به چه میزانی تغییر در رفتار ها وتمایز آن میان نسل پیر و جوان به وجود آ مده است ؟ 19           متغییر وابسته: شکاف نسلی ***           به نظر شما تا چه میزانی تحولات اجتماعی و فرهنگی در دوران معاصر به وجود امده است ؟ 20           به چه میزانی نسل امروزه از لحاظ ظاهر ، پوشش و نوع سخن گفتن با نسل قدیم متفاوت است؟ 21           اختلاف در ارزش ها ، هنجارها ونگرش ها به چه میزانی میان جوانان و والدین به وجود امده است؟ 22           به چه میزانی رسانه ها موجب تغییر رفتار ها و ارزشهای نسل کنونی وعدم پایبندی به سنت های فرهنگی خود می شوند؟ 23           به نظر شما تا چه میزانی عدم ادراک متقابل میان والدین و فرزندان در جامعه وجود دارد ؟ 24           به چه میزانی نسبت به اطلاعات والدینتان نگرش ساده لوحانه دارید؟ 25           به نظر شما تا چه میزان والدینتان سنتی فکر می کنند ؟ 26           به نظر شما تا چه اندازه بی کلاسی وعقب ماندگی والدین بر طرز تفکروپیشرفت جوانان مؤثر است؟ 27           به چه میزان به اطلاعاتی که والدین به شما می دهند اطمینان دارید ؟ 28           به نظر شما به چه میزانی ادبیات و اصطلاحات متفاوت در جامعه رایج شده است ؟ 29                                                                                                                                         ۳- پرسشنامه زبان رسمي و جامعه پذيري

شماره پرسشنامه .........    

بسم تعالی

با عرض سلام اینجانب سنور پورعبدالله دانشجوی رشته ی علوم اجتماعی – گرایش پژوهشگری، پرسشنامه ای تحت عنوان : بررسی ارتباط بین زبان رسمی و جامعه پذیری کودکان شهرستان بوکان در سال1390- 1389تهیه و تنظیم شده است . با عنایت به این که پاسخ های صادقانه ی شما محفوظ خواهد بود، خواهشمند است مرا در تبیین علمی مسئله و رهنمون شدن محقق به سمت یک استنتاج صحیح و منطقی یاری فرمایید . *خواهشمند است گزینه مورد نظر را با علامت × بزنید . 1- جنسیت :  پسرO دخترO         2- سن :  7-6 O 8-7 O   9-8 O       10-9 O        11- 10 O        12- 11 O    **  فرضیه ی 1 : به نظر می رسد بین اولویت بندی نوع برنامه هایی که کودک نگاه می کند ( کارتون، فیلم سینمایی، سریال، تفریحی و سرگرمی و ... )و جامعه پذیری وی رابطه وجود دارد .  3-  به چه میزان کودک برنامه های تلویزیونی با محتوای سرگرمی-تفریحی را تماشا می کند؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 4-  به چه میزان کودک برنامه های تلویزیونی با محتوای ورزشی را تماشا می کند؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 5-  به چه میزان کودک برنامه های تلویزیونی با محتوای آموزشی را تماشا می کند؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 6-  به چه میزان کودک برنامه های تلویزیونی با محتوای اجتماعی را تماشا می کند؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 7-  به چه میزان کودک برنامه های تلویزیونی با محتوای معارف دینی را تماشا می کند؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O   ** فرضیه ی2 : به نظر می رسد بین میزان استفاده کودک از رسانه ی ملی ( در شبانه روز) و جامعه پذیری وی رابطه وجود دارد . 8-  ساعاتی که کودک به رسانه ی ملی نگاه می کند تا چه اندازه است؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 9-  ساعاتی که کودک به رسانه ملی ( شبکه های استانی ) نگاه می کند تا چه اندازه است؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 10-  ساعاتی که کودک به ماهواره ( برنامه های کردی ) نگاه می کند تا چه اندازه است؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O 11-  ساعاتی که کودک به ماهواره ( برنامه های فارسی ) نگاه می کند تا چه اندازه است؟ 5- 4 ساعت O       4- 3 ساعت O            3- 2 ساعت O         2- 1 ساعت O          1- 0 ساعت O   ** فرضیه ی3 : به نظر می رسد بین زبان محاوره ای کودک ( در منزل، بین همسایگان، خویشاوندان و همالان و ... ) و جامعه پذیری کودک رابطه وجود دارد . 12- کودک درمنزل به چه زبانی صحبت می کند؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 13- کودک در خویشاوندان به چه زبانی صحبت می کند؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 14- کودک در بین همالان به چه زبانی صحبت می کند؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 15- کودک در بین همسایگان به چه زبانی صحبت می کند؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O   ** فرضیه ی 4 : به نظر می رسد بین اشعار و آوازهای کودک ( چقدر می داند ؟ و به کدام زبان ؟ ) وجامعه پذیری وی رابطه وجود دارد . 16- تعداد کتاب های شعر (فارسی ) که کودک دارد چند عدد است ؟ پنج کتاب و بیشتر O      چهار کتاب O    سه کتاب O     دو کتاب O      یک کتاب O 17- تعداد کتاب های شعر (کردی ) که کودک دارد چند عدد است ؟ پنج کتاب و بیشتر O      چهار کتاب O    سه کتاب O     دو کتاب O      یک کتاب O   ** فرضیه ی 5 : به نظر می رسد بین نوع بازی های کودک ( می خواهیم بدانیم برگرفته از فرهنگ محلی است یا ملی ) و جامعه پذیری وی رابطه وجود دارد . 18- کودک بیشتر علاقمند به چه نوع بازی است ؟ خانگی O        رسمی O      رایانه O      محلی O       همه ی موارد O 19- کودک در بین بازی های کردی زیر به کدام بیشتر علاقمند است ؟ حه وسه نگین O     شه خ شان O    گوول گوله ن O      فووتبال O     وه سه ت وه سه تین O با عرض پوزش به دلیل نبود فونت کردی و اصطلاحات صحیح کردی شان بدین سان نوشته شده است بعداٌ اصلاح خواهد شد. 20- کودک در بین بازی های فارسی زیر به کدام بیشتر علاقمند است ؟ فوتبال O     والیبال O      بستکبال O     پینگ پنگ O      ژیمناستیک O   ** فرضیه ی6: به نظر می رسد بین البسه و ظاهر کودک ( به ویژه در مهمانی ها ) و جامعه پذیری وی رابطه وجود دارد . 21- کودک بیشتر دوست دارد در مهمانی ها چه نوع لباسی را بپوشد؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 22- کودک در محیط های عروسی و... بیشترعلاقمند چه لباسی است بپوشد؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 23- کودک بیشتر لباس هایی که در منزل دارد از چه نوعی است؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 24- کودک برای مدرسه چه نوع لباسی را می پوشد؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 25- لباسی که کودک در محیط منزل می پوشد بیشتر از چه نوعی است؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 26- کودک بیشتر علاقمند به خرید کدام نوع لباس است؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O   فرضیه ی7 : به نظر می رسد بین گروه مرجع کودک (ورزشکار، شخصیّت فیلم، خواننده، معلم ) و جامعه پذیری وی رابطه وجود دارد . 27- ورزشکار مورد علاقه کودک بیشتر از کدام گروه زبانی است؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 28- شخصیت فیلم مورد علاقه کودک بیشتر از کدام گروه زبانی است ؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 29- خواننده مورد علاقه کودک بیشتر از کدام گروه زبانی است ؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O 30- معلم مورد علاقه کودک بیشتر از کدام گروه زبانی است ؟ کردی O      فارسی O     آذری O     کردی- فارسی O       کردی- آذری O  **  متغیّر وابسته : جامعه پذیری کودک 31- به چه میزان کودک در خانواده ای که در آن بزرگ شده است، احساس رضایت می کند؟ خیلی زیاد O     زیاد O     متوسط O     کم O      خیلی کم O 32- به چه میزان کودک، فردی حرف گوش کن (خواستِ انجام کار و ...)  است؟ خیلی زیاد O     زیاد O     متوسط O     کم O      خیلی کم O 33- به چه میزان انتظارهای والدین از کودک برآورده می شود؟ خیلی زیاد O     زیاد O     متوسط O     کم O      خیلی کم O 34- میزان کمک و همکاری کودک با والدین (در محیط خانه ) تا چه حدی است؟ خیلی زیاد O     زیاد O     متوسط O     کم O      خیلی کم O 35- میزان کمک و همکاری کودک با والدین (در محیط خانه بیرون از خانه ) تا چه حدی است؟ خیلی زیاد O     زیاد O     متوسط O     کم O      خیلی کم O   ۴- پرسشنامه گرایش هنری دوست گرامی : پرسشنامه زیر در مورد تحقیقی با عنوان بررسی تطبیقی نقش عوامل جامعه شناختی بر گرایش هنری افراد است که جهت ارائه به دانشگاه پیام نور شهرستان بوکان تهیه و تنظیم شده است و خواهشمند است با پاسخ های صادقانه ی خود مرا در تجزیه و.تحلیل علمی آن یاری فرمایید . ضمناً اطلاعات و پاسخهای شما محفوظ می باشد . با تشکر شلیر اولی دستور العمل : لطفاً جواب خودتان را با زدن علامت P در یک گزینه مشخص فرمایید . جنس : آقا £                          خانم £ سن : 15 – 10 سال £   21 – 16 سال£        27 – 22 سال £         33 – 28 سال£             بالا تر از 33 سال£ وضعیت تأهل :    مجرد£                   متأهل£                          مطلقه£ تحصیلات : دکترا£          فوق لیسانس£                لیسانس£              فوق دیپلم£                دیپلم£        زیردیپلم£     راهنمایی£               بیسواد£ شغل : ( از نوشتن شغل آزاد خودداری فرمایید ) مدت فعالیت هنری (موسیقی - نقاشی ) :  کمتر از 6 ماه£                     3 – 2 سال£               5 – 3 سال£               بیشتر از 5 سال£  در آمد : 500 – 300 هزار تومان£                 800 – 600 هزار تومان£                    1100 – 900 هزار تومان £        1300 – 1100 هزار تومان£               من در آمد شغلی ندارم£ گرایش به کدام رشته هنری :  موسیقی£                 نقاشی £  ردیف سوال عنوان سوال خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم فرضیه1 : به نظر می رسد بین جنسیت و گرایش هنری افراد ارتباط وجود دارد.           9 تا چه اندازه حسبتان مانع و صد راه پیشرفت هنریتان (موسیقی – هنری )بوده است؟           10 تا چه حدی جنسیت می تواند بر علاقه مندی و گرایش هنری افراد تأثیر گزار باشد؟           فرضیه2 : به نظر می رسد بین سن و میزان گرایش به هنر ارتباط است . 11 سن در یادگیری هنری تا چه حد موثر می بینید ؟           12 تا چه اندازه به این گفته موافقید که : سنین پایین بهترین زمان برای یادگیری هنر  است ؟           فرضیه3 : به نظر می رسد وضعیت تأهل افراد بر گرایش هنری آنها موثر است . 13 تا چه حدی وضعیت تأهلتان بر میزان پیگیری کارهای هنری(موسیقی– نقاشی)تأثیر گزار است؟           14 تا چه حدی خانواده تان با انجام فعالیتهای هنریتان (موسیقی – نقاشی) موافقند ؟           فرضیه4 : به نظر می رسد بین تحصیلات و گرایش هنری  افراد ارتباط وجود دارد .           15 به چه میزان بین تحصیلات  وگرایش هنریتان (موسیقی – نقاشی) ارتباط میبینید ؟           16 تا چه حدی یادگیری هنر نیاز به تحصیلات دارد ؟           فرضیه5 : به نظر می رسد بین پایگاه اجتماعی و گرایش هنری افراد ارتباط است . 17 تا چه اندازه درآمد را در پیگیری کردن فعالیتهای هنری(موسیقی-نقاشی) موثر میبینید ؟           18 تا چه میزانی احساس می کنید و پولی را که برای یادگیری هنر (موسیقی-نقاشی)هزینه کرده اید هدر رفته است ؟           19 به چه میزانی برای انجام کارهای هنری (موسیقی-نقاشی)وقت صرفه می کنید ؟ بشتر از 5 ساعت£         5 ساعت £         4 – 3 ساعت£       2 – 1 ساعت£        کمتر از 1 ساعت£                     فرضیه6 : به نظر می رسد مذهب می تواند بر گرایش هنری افراد تأثیر گزار باشد . 20 به نظر شما مذهبی بودن فرد تا چه حدی بر گرایشات او تأثیر گزار است ؟           21 چه قدر مذهب را مانع بر بروز علاقه مندی به هنر موثر می بینید ؟           فرضیه7 : به نظر می رسد بین بازسازی فرهنگی – اجتماعی و گرایش هنری ارتباط وجود دارد . 22 تا چه حدی علاقمند به اشتغال در حوزه های هنری (موسیقی-نقاشی) هستید ؟           23 تا چه میزان علاقمند به شرکت در جمعهای هنری و عضویت انجمن های موسیقی و نقاشی هستید ؟           24 تا چه حدی مشوق آشنایان و دوستان خود برای انجام کارهای هنری (موسیقی-نقاشی) هستید ؟           25 تا چه حدی آموزش و یادگیری هنر (موسیقی-نقاشی)را برای جامعه لازم و مفید ارزیابی می کنید ؟           26 چقدر علاقمند و مصرید که بعد از پایان هنر آموزی  خود ، کلاس آموزشی دایر کنید ؟           فرضیه8 : به نظر می رسد بین سلامت جامعه و هنجارمندی افراد با گرایشات هنری افراد ارتباط است . 27 تا چه اندازه از انجام دادن کارهای هنری (موسیقی-نقاشی) احساس لذت و رضایت دارید ؟           28 انجام دادن کارهای هنری(موسیقی-نقاشی)تا چه حدی در احساس توانایی و خلاقیت شما تأثیرگزار است؟           29 فکر می کنید انجام فالیت های هنری(موسیقی-نقاشی)تا چه حدی درآرامش روحی و سلامت روانتان تأثیرداشته است؟           30 تا چه حدی با این گفته موافقید که : هنر غذای روح است ؟           31 هنر تا چه اندازه در کنترل اعصاب ، استرس و هیجانات شما تأثیر گزار بوده است ؟           32 تا چه اندازه با این گفته موافقید که : هنر زبان درون است ؟            

 ۵-پرسشنامه اوقات فراغت

بسم تعالی توضیحات با عرض سلام و خسته نباشيد اين پرسشنامه طراحي شده تا در تحقيقي با عنوان بررسي رابطه اوقات فراغت و ميزان استفاده از ايرانسل مورد استفاده قرار گيرد به خاطر همين از شما خواهش مي كنیم براي پيشبرد آن ما را یازی فرمایید و مطمئن باشيد اطلاعات شما كاملاً محرمانه و به دور از هر سوءاستفاده مي باشد با تشكر و قدرداني فراوان طاهر مصطفي دانشجوي دوره کارشناسی علوم اجتماعي گرايش پژوهشگري. توضیحاتی برای پر کردن پرسشنامه: از شما خواهشمندیم حدالمقدور از زدن چند گزینه خودداری فرمایید شما    می توانید از بین گزینه های مورد نظر یکی را انتخاب کرده وبا زدن علامت تیک(      )   آن را مشخص کنید. 1.      جنسیت شما؟                                              خانم                    آقا 2.      سن شما ؟ آيا شاغل هستيد؟     بله                   خير                         4.      محل اقامت؟               شهر                روستا 5.      وضعیت زندگی؟          مجرد                متأهل ردیف عنوان گزینه ها   فرضیه1 = به نظر می رسد بین اوقات فراغت با میزان استفاده از ایرانسل رابطه وجود دارد بله خیر معمولاً 6 آیا فکر می کنید در روز یا هفته بیشتر اوقات بیکار هستید؟           خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم 7 چقدر به وقت هایی که بیکار هستید اهمیت می دهید؟           8 چقدر از زمانهایی را که بیکار هستید به کارهای تفریحی می پردازید؟           9 آیا زمانهایی که بیکار هستید و به کار تفریحی می پردازید از موبایل استفاده می کنید؟ بله خیر معمولاً       10 آیا وقتی از موبایل استفاده می کنید از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید؟         فرضیه 2 = به نظر می رسد بين درآمد خانواده (وضعيت اقتصادي خانواده) و استفاده از ايرانسل رابطه وجود دارد.       11 آیا فکر می کنید می توانید از سیم کارت ایرانسل زیاد استفاده کنید؟       12 آیا از ایرانسل برای کارهای شغلی خودتان استفاده می کنید؟           5000 تومان 10000تومان 15000تومان 20000تومان 25000تومان 13 در ماه به طور متوسط، چند تومان براي شارژ ايرانسل خود هزينه مي كنيد؟               خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم 14 فكر مي كنيد چقدر به ايرانسلتان وابسته ايد و به آن نياز داريد و بدون آن كارهايتان مختل مي شود؟             فرضیه 3= به نظر می رسد در اوقات فراغت ،مورد استفاده ی ایرانسل بیشتر پیام کوتاه است بله خیر معمولاً 15 آیا از ايرانسل براي پيام كوتاه استفاده مي كنيد؟           خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم 16 چقدر برای پيام كوتاه با محتواي جملات زيبا از ايرانسل استفاده مي كنيد؟           17 چقدر  برای پيام كوتاه با محتواي لطيفه و جوك از ايرانسل استفاده مي كنيد؟           18 چقدر  برای پيام كوتاه با محتواي حالگيري از ايرانسل استفاده مي كنيد؟           19 چقدر برای پيام كوتاه با محتواي تصاوير از ايرانسل استفاده مي كنيد؟           20 چقدر برای پيام كوتاه با محتواي گفتگو و بحث رسمي از ايرانسل استفاده مي كنيد؟           21 چقدر  برای پيام كوتاه با محتواي درد دل عاشقانه از ايرانسل استفاده مي كنيد؟             فرضیه 4= به نظر می رسد در اوقات فراغت ،مورد استفاده ی ایرانسل بیشتر مکالمه است بله خیر معمولاً 22 آیا از ايرانسل براي مكالمه استفاده مي كنيد؟               خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم 23 چه ميزان برای  مكالمه با محتواي گفتگو و بحث رسمي از ايرانسل بهره مي گيريد؟           24 چه ميزان  برای  مكالمه با محتواي درد دل عاشقانه از ايرانسل بهره مي گيريد؟           25 چه ميزان  برای  مكالمه با محتواي مكالمه درد دل دوستانه از ايرانسل بهره مي گيريد؟           26 چه ميزان برای مكالمه با محتواي انجام كار و امورات شغلي از ايرانسل بهره مي گيريد؟           27 چه ميزان برای مكالمه با محتواي وقت گذراندن و سرگرمي از ايرانسل بهره مي گيريد؟             فرضیه 5= به نظر می رسد در اوقات فراغت ،مورد استفاده ایرانسل بیشتر پیام چند رسانه ای است. بله خیر معمولاً 28 آیا از ايرانسل براي پيام چند رسانه اي استفاده مي كنيد؟           خیلی زیاد زیاد متوسط کم خیلی کم 29 چه اندازه از ايرانسل براي فرستادن عکس با مضمون عاشقانه استفاده مي كنيد؟           30 چه اندازه از ايرانسل براي فرستادن عکس با مضمون دوستانه استفاده مي كنيد؟           31 چه اندازه از ايرانسل براي فرستادن عکس با مضمون امورات شغلی استفاده مي كنيد؟           32 چه اندازه از ايرانسل براي فرستادن عکس با مضمون سرگرمی استفاده مي كنيد؟             فرضیه 6= به نظر می رسد در اوقات فراغت ،مورد استفاده ی ایرانسل بیشتر اینترنت است بله خیر معمولاً 33 آیا از ايرانسل براي اينترنت استفاده مي كنيد؟       


مطلب جدید و مفید آقای شهبازی درخصوص پرسشنامه از گروه پژوهشی ارغنون

دانلود فرمایید 

+ نوشته شده در  یکشنبه 6 فروردین1391ساعت 17  توسط غفور شیخی  |